آموزشی

دستگاه رست قهوه و بررسی ویژگی های آن

دستگاه رست قهوه

برای اینکه قهوه خانگی خود را به سطح بالاتری برسانید ، علاقه مندان به قهوه توصیه می کنند قبل از اینکه قهوه خود را درست کنید ، دانه های قهوه را مستقیم آسیاب کنید تا تمام روغن های اساسی دانه ها قبل از تبخیر شدن در آن قرار گیرند. برای تهیه یک فنجان قهوه معطر و خوش طعم ، باید برای خرید یک دستگاه رست قهوه سرمایه گذاری کنید. در این صورت عاشق تهیه قهوه تازه خواهید شد.

بگذارید مشخص کنیم که در این مقاله ، ما در مورد دسـتگاه رسـت قـهوه صحبت می کنیم ، بنابراین آنچه درست ارزیابی می شود بستگی به این دارد که از چه روش دم آوری استفاده می کنید. نوع و عملکرد دستگاه رست یا آسیاب قهوه ارتباط زیادی با طعم و مزه قهوه شما دارد ، بنابراین انتخاب صحیح یکی از مراحل مهم تهیه فرآیند تولید قهوه است و خوشبختانه ما اطلاعات زیادی را در مورد این دستگاه در اختیار شما قرار می دهیم و قصد داریم بهترین گزینه های دستگاه رست قهوه موجود در بازار را با شما در اینجا به اشتراک بگذاریم.

 دستگاه رست قهوه چیست ؟

دستگاه روست قهوه ، عمل پختن ، تفت دادن و گریل کردن قهوه سبز را برای تبدیل آن به دانه های قهوه برشته شده ، انجام می دهد. نوشیدن یک فنجان قهوه یکی از لذت های ساده زندگی است. اما فرقی نمی کند که طرفدار قهوه سرد یا کاپوچینوی خامه ای باشید ، بهترین قهوه ها با دانه های قهوه تازه و خوش طعم تهیه می شوند. آنجاست که دستگاه رست قهوه اهمیت خود را نشان می دهد. همان طور که می دانید خرید قهوه از قبل آسیاب شده بهتر است ، درست قبل از اینکه قهوه دم کنید، با کیفیت ترین و بهترین فنجان های قهوه را با استفاده از دستگاه رست قهوه ، اسپرسوساز دلونگی و یا قهوه ساز دلونگی تهیه کنید. دانه های کامل قهوه نه تنها طعم قهوه را برای مدت طولانی حفظ می کنند ، بلکه آسیاب کردن قهوه به شما امکان می دهد رست ها را مطابق روش دم کردن قهوه مورد علاقه خود ، از یک فنجان ساده فرانسوی گرفته تا دستگاه های اسپرسوی پیشرفته ، مطابقت دهید.

انواع دستگاه رست قهوه  

در ادامه مطلب متداول ترین انواع رست قهوه ذکر شده است که توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند :

دسـتگاه روسـت قـهوه صنعتی :

این دستگاه از یک صفحه سرامیکی برخوردار است که در حین رست دانه های قهوه از خود اشعه مادون قرمز ساطع می کند در این حین دانه های قهوه بر روی صفحه سرامیکی قرار می گیرند. به همین دلیل با استفاده از دستگاه روستر قهوه صنعتی دانه ها به صورت یکنواخت روست و برشته می شوند. برای مشاهده دانه های قهوه در حین رست یک دریچه مخصوص و یک دستگاه اندازه گیری بر روی این دستگاه تعبیه شده است. علاوه بر موارد ذکر شده این نوع دستگاه دارای چند فن مختلف است که بخار و رطوبت را از خود خارج می کند به همین دلیل در نهایت دانه ها برشته خواهند شد.

دستگاه روستر قهوه اتوماتیک :

به منظور اعمال تغییرات بر روی این دستگاه یک کنترلر تعبیه شده است. از طریق کنترلر شما می توانید درجه حرارت برشته کردن دانه های قهوه را تنظیم کنید. علاوه بر موارد ذکر شده دستگاه روست قهوه اتوماتیک دارای یک مانیتور HMI بوده که امکان نمایش پارامترها و اعمال تنظیمات را برای کاربر فراهم می کند.

دستگاه روستر قهوه خانگی یا نیمه اتوماتیک :

دسـتگاه رسـت قـهوه نیمه اتوماتیک برای کافی شاپ ها ، مصارف خانگی و کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. با خرید این نوع دستگاه در کنار قهوه ساز دلونگی شما می توانید بهترین انواع قهوه را تهیه کنید. این دستگاه از ظاهر بسیار شیک و لاکچری برخوردار است. از طریق مخزنی که بر روی این دستگاه تعبیه شده است قهوه را به صورت دورانی تفت می دهد.

در صورتی که قصد خرید دستگاه رست قهوه را دارید باید به موارد زیر توجه کنید :

  1. ماندگاری و دوام دستگاه
  2. سایز دستگاه
  3. قیمت دستگاه  

توجه داشته باشید که انتخاب دستگاه رست قهوه به مقدار رست یا برشته نمودن روزانه بستگی دارد. در صورتی که قصد خرید این دستگاه برای کافی شاپ خود را دارید باید به برنامه دراز مدت کسب و کار خود توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *