دسته‌بندی نشده

درباره محبوب ترین قهوه های جهان چه می دانید

درباره محبوب ترین قهوه های جهان چه می دانید

درباره محبوب ترین قهوه های جهان چه می دانید

محبوب ترین قهوه های جهان به شدت به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد، اما در کل می‌توان گفت که قهوه‌های کشورهای لاتین مثل برزیل و کلمبیا به دلیل طعم و قیمت مناسب، بسیار محبوب هستند. قهوه هایی نظیر قهوه کپی لوآک، قهوه جامائیکایی بلو ماونتین و قهوه اتیوپیایی يرگاچيف، نیز به عنوان برخی از محبوب ترین قهوه های جهان شناخته شده اند. البته میزان محبوبیت قهوه ها به عوامل مختلفی مانند نوع دانه قهوه، دمای آب، روش فرآوری و دیگر پارامترهای مربوط به تهیه قهوه بستگی دارد.

محبوب ترین قهوه های جهان

درباره بهترین قهوه جهان چه می دانید

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و در سراسر جهان تولید و مصرف می‌شود. هر کشور و منطقه‌ای قهوه خاص خود را دارد و بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن بهترین قهوه جهان هستند. اما به علت اینکه تعداد زیادی از تولیدکنندگان قهوه در سرتاسر جهان وجود دارد، تعیین بهترین قهوه جهان به شدت برای افراد با گوستو دشوار است و ممکن است به بحث و گفتگوی دائمی ختم شود.

اما برخی از بهترین قهوه های جهان شامل قهوه گاتمالا آنتیگوا، قهوه کلمبیایی، قهوه یمنی و قهوه جامائیکایی بلو ماونتین هستند. هر یک از این قهوه ها دارای خواص و طعم هایی خاص هستند که برای فردی که به دنبال بهترین قهوه جهان است، بسیار مهم هستند.

قهوه کپی لواک

محبوب ترین قهوه های جهان؛ قهوه کپی لواک (Kopi Luwak) یک نوع قهوه خاص است که از دانه های قهوه جمع آوری شده از مدفوع حیوان کوتوله ای به نام “لواک” تهیه می‌شود. لواک یک حیوان مقوی بوده و دانه های قهوه را می‌خورد، سپس پس از گذراندن سیستم گوارش خود، دانه های قهوه را با مدفوع خود بیرون می‌آورد. در این فرآیند ، انزیم های گوارشی لواک باعث تغییراتی در دانه های قهوه می‌شوند و به این ترتیب، قهوه کپی لواک دارای طعم و عطر خاصی می‌باشد.

با این حال، قهوه کپی لواک به دلیل روش تولید آن و همچنین قیمت بالایی که دارد، یکی از گران‌ترین قهوه‌های جهان به حساب می‌آید. همچنین، برخی افراد به دلیل روش تولید این قهوه، از مصرف آن خودداری می‌کنند.

قهوه جامائیکایی؛ محبوب ترین قهوه های جهان

قهوه جامائیکایی یکی از محصولات برتر دنیا در زمینه قهوه است. این نوع قهوه از منطقه بلو ماونتین در جامائیکا به دست می‌آید و توسط برخی افراد به عنوان بهترین قهوه جهان شناخته شده است. این قهوه با ویژگی‌هایی همچون طعم فوق العاده، بوی مطبوع و کیفیت بالا شناخته شده است.

علاوه بر این، قهوه جامائیکایی با داشتن محتویات کافئین پایین، به عنوان یکی از قهوه‌های سبک فرش در نظر گرفته می‌شود. برای تهیه این قهوه، استفاده از دانه‌های قهوه چرب و بزرگی که در ارتفاعات جنگلی رشد می‌کنند، صورت می‌گیرد.

قهوه اتیوپیایی يرگاچيف

قهوه اتیوپیایی یرگاچیف یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین نوع قهوه در جهان است. این قهوه از منطقه اورومیا در غرب اتیوپی به دست می‌آید و با ویژگی‌هایی همچون طعم و بوی فوق العاده، قوام پرزنت و محتوای کافئین بالا شناخته شده است.

در اتیوپی، روش‌های سنتی تولید قهوه هنوز به کار گرفته می‌شود و به همین دلیل، قهوه یرگاچیف با استفاده از روش خشک کردن تولید می‌شود. در این روش، دانه‌های قهوه به صورت کامل خشک می‌شوند و پوست و لایه خارجی آنها حذف می‌گردد که به نوبه خود در بهبود کیفیت و عطر و بوی قهوه تأثیر دارد. قهوه اتیوپیایی یرگاچیف به عنوان یکی از قهوه‌های تأثیرگذار جهان، در صنعت قهوه‌سازی بسیار گران قیمت است و با توجه به کیفیت بالای آن، اغلب به عنوان یکی از نوشیدنی‌های لوکس شناخته می‌شود.

محبوب ترین قهوه در کشور ایران

محبوب ترین قهوه های جهان؛ قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در ایران است و مردم این کشور بسیار علاقه‌مند به آن هستند. در ایران، قهوه عربی به دلیل مزه خوب و قیمت مناسب، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اغلب در قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود. همچنین، قهوه ترکی نیز در برخی مناطق ایران مانند آذربایجان شرقی و کردستان بسیار معروف است.

گرانترین قهوه دنیا

گرانترین قهوه دنیا، قهوه کوبی‌لوِ اِس پرِشا (Kopi Luwak) نام دارد. این قهوه در جزیرهٔ سوماترا و بعضی از جزایر اندونزی تولید می‌شود و همچنین در کشورهایی مثل فیلیپین، تایلند، و ویتنام نیز به صورت محدودی قابل دسترس است.

قهوه کوبی‌لوِ اِس پرِشا از گونه بومی جنوب شرق آسیا به نام لوئه (Luwak) به دست می‌آید. این حیوان کوچک شبیه به خرگوش، دانه‌های قهوه را می‌خورد و پس از هضم آنها، باقیماندهٔ آنها را با مدفوع خود از بدن خارج می‌کند. سپس این باقیمانده‌ها جمع‌آوری می‌شوند و برای تولید قهوه کوبی‌لوِ اِس پرِشا استفاده می‌شوند. با توجه به فرآیند تولید آن، قهوه کوبی‌لوِ اِس پرِشا بسیار گران قیمت است و می‌تواند تا ۱۰۰ دلار یا بیشتر برای هر فنجان آن در بازارهای جهانی فروخته شود.

بهترین قهوه در ایران؛ محبوب ترین قهوه های جهان

ایران به عنوان یکی از کشورهای قهوه مصرف‌کن در جهان، دارای تولید قهوه‌های با کیفیت بالاست. قهوه ایرانی به دلیل کیفیت بالا و طعم خاصش، در سطح جهان شناخته شده است. بهترین قهوه در ایران نسبت به سایر محصولات قهوه‌ای در ایران، با توجه به شرایط زمین‌شناسی و شرایط آب و هوایی، تولید می‌شود. در ایران، قهوه از بعضی مناطق مثل گلستان، کرمانشاه، خوزستان، مازندران و یزد به دست می‌آید.

قهوه ایرانی در دو نوع عربیکا و روباستا تولید می‌شود. قهوه عربیکا با طعم شیرین و نرم، و قهوه روباستا با طعم تند و قوی شناخته می‌شوند. همچنین، در ایران قهوه با روش‌های مختلفی مانند قهوه ترک، قهوه فیلتر و قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. با توجه به کیفیت بالای قهوه ایرانی و طعم خاص آن، این قهوه در داخل کشور و همچنین در بازار جهانی محبوبیت دارد.

بهترین قهوه اسپرسو مال کدام کشور است

هر کشوری قهوه اسپرسو با کیفیت خود را دارد و بهترین قهوه اسپرسو بستگی به سلیقه شما دارد. اما برخی از کشورهای معروف برای تولید قهوه اسپرسو عبارتند از:

  • ایتالیا
  • برزیل
  • کلمبیا
  • اتیوپی
  • کاستاریکا

در نهایت، محبوب ترین قهوه های جهان، قهوه‌ای است که سلیقه شما را رضایت بخش می‌کند.

محبوب ترین قهوه های جهان

بهترین قهوه ترک

قهوه ترک، یکی از محبوب‌ترین نوع قهوه‌ها در جهان است. بهترین قهوه ترک بستگی به سلیقه شما دارد، اما برخی از مشهورترین نوع قهوه ترک عبارتند از:

قهوه ترکی درجه 1: این نوع قهوه ترک، با استفاده از دانه‌های قهوه صادراتی بسیار با کیفیت و طعم بسیار خوبی تهیه می‌شود.

قهوه ترکی مخصوص: این نوع قهوه ترک، با مخلوط کردن دانه‌های قهوه ریز و کوچک با فنجان پر شده‌ای از آب، به طور کامل تهیه می‌شود. این قهوه به دلیل طعم عالی و قوام قوی، بسیار محبوب است.

قهوه ترکی معمولی: این نوع قهوه ترک، با استفاده از دانه‌های قهوه ریز و متوسط و همچنین آب جوش تهیه می‌شود. این نوع قهوه ترک، بسیار رایج و پراستفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *